środa, 12 sierpnia 2015

3 najlepsze rozgrzewki z internetu

     Rozgrzewka przed treningiem jest obowiązkowa! Wiemy to w teorii, lecz, co nie przestaje mnie zaskakiwać, nawet zawodowym sportowcom zdarza się zaniedbywać ten element workoutu.
     Być może sami umiecie przygotować organizm do treningu (przypomnij sobie wf!) Jeśli jednak potrzebujecie wskazówek lub inspiracji, skorzystajcie z zasobów sieci.
     Przetestowałam rozgrzewki dostępne na youtubie, do wykonania w warunkach domowych czy outdorowych, np. przed treningiem wzmacniającym. Testowane przeze mnie rozgrzewki nie wymagające dodatkowego sprzętu, żeby je wykonać, potrzebujesz ok 4 m kwadratowe przestrzeni.
     We wpisie świadomie pomijam kilkuminutowe propozycje rozgrzewek  – uważam, że to za mało, by przygotować organizm do bezpiecznej i komfortowej realizacji treningu (np.Ewa Chodakowska (4:37), Natalia Gacka (4:30), Mel B (5:00),Gym Break (6:46)- chyba, że poprzedzicie je 5 minutowym wysiłkiem aerobowym, takim jak rower/bieg/szybki marsz/orbitrek/ergometr wioślarski.
 
Z czystym sumieniem polecam te 3 rozgrzewki:
 
      Konkretna rozgrzewka w fitnesowym stylu. Zbudowana jest z sekwencji opartych na podstawowych krokach fitness z dołączonymi ćwiczeniami na górne partie ciała (krążenia, wymachy, skręty itd.). Spokojnie, nie jest to żadna skomplikowana choreografia.
      Rozgrzewka obejmuje wiele stawów i grup mięśniowych, zawiera elementy rozciągające i dostosowana jest do osób początkujących. Prowadząca zwraca uwagę na poprawność wykonywania poszczególnych ćwiczeń i sposób oddychania.
      Widać, że Paula Piotrzkowska ma wykształcenie kierunkowe, sama wykonuje ćwiczenia nienagannie, co uwierzcie wcale nie jest powszechne wśród trenerów! Ta rozgrzewka to nie mój klimat (nie lubię fitness), ale oceniam ją bardzo pozytywnie, koniecznie spróbujcie!
 

      Rozgrzewka z Mistrzynią Świata w Fitness Sylwetkowym zbudowana jest z 2 części: ćwiczeń rozgrzewających stawy oraz części dynamicznej. Część pierwsza to klasyczne skłony, krążenia, wymachy. Następnie przejście do 3 obiegów po 5 ćwiczeń każdy, wykonywanych bez przerwy po 10 sekund w szybkim tempie (pajacyki, wypady w tył, twist, przysiad+wyskok, sprinter, bieg bokserski)
     Przeszkadza mi brak objaśnień wykonywanych ćwiczeń i śmiertelna powaga Natalii, dorzuciłabym elementy rozciągające. Część intensywna wydaje się trudna dla osób początkujących/otyłych/mających problemy ze stawami.
      Mimo kilku uwag uważam, że ta rozgrzewka jest ok, śmiało odpalajcie kanał Natalii.
 
3. Rozgrzewka z Aleksandrą Żelazo

      Rozgrzewka ze szczuplutką trenerką Aleksandrą Żelazo: marsz z ćwiczeniami rozgrzewającymi stawy, następnie kroki fitnesowe + ćwiczenia, rozciąganie, dużo objaśnień i uwag prowadzącej. Fajna i dokładna rozgrzewka, świetna dla początkujących.
 
Jestem na nie:

 
1. Rozgrzewka z Gabrysią Małyszko
Sama rozgrzewka, dobór ćwiczeń – nie jest w zasadzie taka zła, ale nie odpowiada mi ,,otoczka”:
- minuta gadania – szukałam rozgrzewki, nie wykładu
- rozpraszający dźwięk stukających stóp po posadzce, brak muzyki – lubię, gdy energetyczna nuta wprawia mnie w treningowy nastrój
Ta rozgrzewka Was nie skrzywdzi, możecie spróbować na własną odpowiedzialność J

 

 Tragiczna rozgrzewka! Prowadząca ćwiczy w pięknej scenerii, ale przeszkadza szum wiatru. Nie jestem w stanie słuchać jej słownictwa i komend [cytuję]:
kręcimy kolanem i kręcimy stopą;  kółka kolanami;  taki przysiadzik i tak wisimy sobie lekko;  zniżamy się nisko;  fajny streching rozciągający.
Brak ćwiczeń dynamicznych czy wzmacniających, po wykonaniu rozgrzewki tętno mam nadal niemal spoczynkowe. Ta rozgrzewka zupełnie nie przypadła mi do gustu.
 
A Wy które internetowe rozgrzewki polecacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz